سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر چی تو بخوای
 
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/5/24 توسط مایسا | نظر

آرمین کودکی 12 ساله که بدنش خاصیت مغناطیسی عجیبی دارد می تواند فلزات و برخی اجسام پلاستیکی را جذب کند که این مورد از موارد نادر است. 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/4/26 توسط مایسا | نظر

ین شاهکار هنری توسط هنرمند معروف روسی Arkadi Kim به طول تقریبا 30 متر با بیش از یک میلیون دانه قهوه ایجاد گردید. این هنرمند به همراه تیمش به مدت 2 هفته با چیدمان این دانه های قهوه این اثر را به وجود آورده و توانستند رکوردی را در کتاب گینس ثبت کنند

برای دیدن عکس ها در سایز واقعی تصاویر را ذخیره کنید

برای ذخیره سازی عکس ها راست کلیک کرده و سپس برروی گزینهsave picture as کلیک کنید

Click Here To Join
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/1/22 توسط مایسا | نظر

مُروارید یا دُر، گوهری است معمولاً سفید و درخشان که در اندرون برخی از نرم‌تنان دوکفه‌ای مانند صدف مروارید به وجود می‌آید و مروارید طبیعی یکی از جواهرات بسیار مهم و قیمتی از دوران باستان به شمار می رود و به همین دلیل صید صدف به منظور استحصال مروارید از قرن ها پیش در اقیانوس هند، اقیانوس آرام، دریای آتلانتیک، آبهای استرالیا، فرانسه و همچنین خلیج فارس و دریای عمان و دیگر گستره های حضور صدف مرواریدساز (mother of pearl) رواج داشته است و از سودمندترین ثروت های طبیعی دریاها به شمار می رفته است و می رود. مروارید نماد و تجلی قدرت، ثروت، اشرافیت و سلطنت بوده و شاهد این مدعا حضور لفظ های دیگر برای آن همچون لولو و غیره در کتاب هایی مانند قرآن، انجیل و یا حتی کتاب های تاریخی رم، یونان، چین و تندیس ها پرتره ها و آثار دوران باستان بوده است.


اما تصاویری که در این ایمیل خواهید دید مربوط است به راز ساخت و پرورش نوعی نادر و گرانقیمت از مروارید طلا در آب های فیروزه ! "ژاک برانل" مردیست که در جزیره پالاوان در جنوب غربی فیلیپین زندگی می کند، تنها شخصی است که در جهان به این راز پی برده و به ساخت این نوع جواهر کمیاب یعنی "مــــروارید طــلا" مبادرت می کند. او بیش از 38 سال است که در اینکار تجربه دارد.

به گفته ژاک برانل فرایند کشت مروارید خصوصا این نوع که مروارید طلایی است بسیار وقت گیر بوده بطوریکه برای تولید یک جواهر در صدف 5 سال مورد نیاز است و در طی این زمان طولانی با کوچکترین تکان دادن می تواند موجب شکستگی آن شود. هر گونه تغییر در دما و وضعیت آب در صدف تاثیر می گذارد. همه چیز به احساس و تجربیات متخصص این حرفه بستگی دارد و می تواند در چگونگی کیفیت آن نیز تعیین کننده باشد. استخراج طلا از مروارید بسیار کاری چالش انگیز و سخت است حتی بمراتب سخت تر از استحصال طلا از معدن ...


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/11/27 توسط مایسا | نظر

باران می بارید

من گفتم : خداراشکر دوباره باران می بارد رحمت خداست حیف است با چتر از زیر باران رد شویم

تو گفتی : اه دوباره باران شد حالا با این وضعیت چه طوری بروم خانه لعنت به این شانس

 

 

رفته بودیم کویر

توراه همه اش غر زدی و گفتی آخه جا هم قحط بود ولی من گفتم نگاه کن خیلی قشنگه همه اش یکدست و یکرنگ است ادم باید سادگی و در عین حال زیبایی را از کویر یاد بگیرد.

 

 

یادت می آید آن روز که رفته بودیم کوه

خب طبیعی است که بالا رفتن از کوه مشقت زیادی دارد

تو باز ناله کردی و گفته اگر الان در خانه بودم به کار های مهمتری رسیدگی می کردم ولی الان مجبورم با تو از کوه لعنتی بالا بروم

گفتم ناشکری نکن تا حالا فکر کردی اگه زمین همه جاش یک نواخت بود نه کوه داشت و نه دریا چه قدر زندگی خسته کننده می شد باید خدارا به خاطر نعمت هاش شکر کنیم.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/11/9 توسط مایسا | نظر
حقیقتی کوچک برای آنانی که می خواهند زندگی خود را صد در صد بسازند 
اگر
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
برابر باشد با
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
 
آیا برای خوشبختی و موفقییت تنها تلاش سخت کافیست؟

تلاش سخت (Hard work)

H+A+R+D+W+O+ R+K
8+1+18+4+23+ 15+18+11= 98 %
 
آیا دانش صد در صد ما را به موفقییت می رساند؟

دانش (Knowledge)

K+N+O+W+L+E+ D+G+E
11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5=96 %
 
عشق چگونه ؟

عشق (Love)

L+O+V+E
12+15+22+5=54 %
 
خیلی از ما فکر می کردیم که اینها مهمترین باشند ، مگه نه ؟!
پس چه چیز 100 % را می سازد ؟؟؟
 

پول (Money)

M+O+N+E+Y
13+15+14+5+25= 72 %
  
اینها کافی نیستند ، پس برای رسیدن به اوج چه باید کرد؟!
.
.
.

نگرش (Attitude)

1+20+20+9+20+ 21+4+5=100 %
 
آری
اگر نگرشمان را به زندگی ، گروه و کارمان عوض کنیم
زندگی 100%  خواهد شد
نگرش ، همه چیز را عوض می کند
نگاهت را تغییربده و چشمهایت را دوباره بشوی
همه چیز عوض می شود

 


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/10/22 توسط مایسا | نظر
گزارش: منصوره جعفریان سی­سخت ( کارشناس ارشد ایران شناسی)
این کتاب شامل 6 فصل با عنوان­های 1) مقدمه 2) اشکانیان 3)کشف بزرگ 4)فرضیه‌های کونیگ، منبع انرژی الکتریکی، آب‌کاری طلا، کاربردهای پزشکی 5) موافقین و مخالفین و 6) نتیجه‌گیری است. در مقدمه کتاب آمده است: «یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین امپراتوری‌های تمام دوران که به ایران قدیم و کشورهای همسایه سلطنت کردند، توسط اشکانیان در 250 سال قبل از میلاد تا 250 سال بعد از میلاد بنیان‌گذاری گردید. آن‌ها خود را دارای تمدّنی با فرهنگ غنی و ثروت عظیم در این امپراتوری وسیع می دانسته‌اند. شواهد و مستندات بی‌شماری مانند: مسکوکات، ظروف نوشیدنی شاخ‌گونه و ظروف سفالی که تاکنون کشف شده‌اند دلالت بر تمدن عظیم اشکانیان دارد. اکتشافات باستانی توسط گروه‌های مختلف در شهر تیسفون در سال‌های 1930 و 1936 منجر به کشف اشیای شگفت‌ا‌نگیزی مانند ظروف گلی (سفالی)، استوانه‌ای مسی و میله‌های آهنی (شکل شماره 1) گردید تا سال 2003 ( موسوم به جنگ خلیج فارس در عراق) در تملک موزه ملی عراق در بغداد بود. در سال 1936، تعدادی اشیای خاص مانند یکی ظرف سفالی، با ارتفاع 14 و عرض 8 سانتی‌متر، یک استوانه مسی و یک میله آهنی باریک در منطقه خیوت ربوعه (Khujut Rabboua) در نزدیکی شهر تیسفون کشف گردید. از آنجایی که این محدوده، یک منطقه مسکونی اشکانی محسوب می‌گردید، یافته‌های باستانی را متعلّق به دوران امپراتوری اشکانیان می‌دانستند.»
 
ماجرای کشف این اثر باستانی را کنعانی از زبان W.Ley  چنین روایت می‌کند: « بغداد که در ساحل رود دجله قرار دارد، در سال 1936 شاهد سیل عظیمی بود و بخش‌های زیادی از آن با چندین اینچ آب پوشیده شد. برخی از اماکن کم عمق‌تر، به صورت باتلاق و حوضچه‌های کوچکی درآمده بودند که پشه‌های ماده آنها را مکان های مناسبی جهت تخم‌ریزی قرار دادند. تخلیه آب از این گونه اماکن امری غیر ممکن بود، لذا تصمیم بر پر کردن آنها گرفته شد. از آنجا که تپه مناسب خاک‌برداری در حوالی بغداد وجود نداشت، تصمیم بر این شد که خاک مورد نیاز از فواصل دور دست، خصوصا چندین کیلومتری جنوب بغداد، تأمین گردد. تپه‌ای با نام محلی «خیوت ربوعه» که در مسیر خط آهن بغداد- خانقین قرار داشت که کارگران در هنگام خاک‌برداری به ویرانه‌های برخورد کردند. از طرف دولت و موزه بغداد کارشناسان به محل اعزام شدند و همگان اذعان داشتند که ویرانه‌ها متعلق به دوران امپراتوری اشکانیان از 250 ق.م تا 224 ب.م می‌باشد.»
 در ادامه می‌خوانیم: «کاربرد واقعی اشیای کشف شده در منطقه خیوت ربوعه، کاملا ناشناخته بود. باستان‌شناس اتریشی به نام ویلهلم کونیگ (Wilhelm Konig) اولین شخصی بود که این اشیا را مورد بررسی قرار داد. او معتقد بود که آنها اجزای یکی باتری الکتریکی هستند و سپس چنین استنتاج نمود که اگر تعدادی از آنها به هم متصل شوند، زرگران اشکانی توان تولید الکتریسیته کافی برای آب‌کاری لایه‌های طلا بر روی اشیای فلزی را در اختیار داشتند. این آب کاری به منظور ارتقای کیفی و افزایش بهای آنها انجام می‌شده است. (شکل شماره 1)
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/5 توسط مایسا | نظر

سر زنگ خوش نویسی به ما گفت: بنویس  ادب آداب دارد

من نوشتم ادب آداب دارد   ادب آداب دارد  .....

و کسی نگفت که آداب ادب چیست؟

سر زنگ فیزیک خواندیم سرعت نور 300000000 متر برثانیه است

وکسی نگفت سرعت رسیدن به خدا چه قدر است؟

سر زنگ ریاضی تمرین کردیم که فلان بردار به بینهایت میل می کند

وکسی نگفت این بینهایت چیست؟

سر زنگ شیمی خواندیم الکترون ها به دور هسته می گردند

وکسی نگفت چه کسی این الکترون ها را دیده است؟

در زنگ زیست خواندیم آنزیم ها پس از مرگ بدن را تجزیه می کنند

وکسی نگفت روح پس از مرگ چه می شود؟

 

 

وکسی نگفت خالق این علوم همه باهم کسی نیست جز

آن که از رگ گردن به مانزدیک ترست و پاسخ همه این سوالات را می داند


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/9/30 توسط مایسا | نظر

بعد از عهدی قرنی گفتم یه آپ بذارم بیچاره مردم گناه دارن یه ماهه میان می بینند هیج خبری نیس

امروزه برای تولید برق ارزان قیمت در سراسر دنیا همه دست به کار شده اند. برای این تولید از هر ابزاری استفاده می کنند تا هزینه ها کاهش یابد و از منابع محدود استفاده شود. منابع ای که در اطراف ما برای تولید برق وجود دارد و ما از آن بی خبر هستیم.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


باکتری‌ها برق تولید می‌کنند:

محققان دانشگاه آرهوس در تحقیقات خود نشان دادند که باکتری هایی که زیر رسوبات اعماق دریاها زندگی می کنند الکترون هایی را آزاد می کنند که این جریان الکتریسیته برای تامین انرژی واکنش هایی که این باکتریها با باکتریهای تولیدکننده اکسیژن برقرار می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از میکروارگانیسم ها نیز همانند حیوانات با سوزاندن غذای خود با اکسیژن، انرژی به دست می آورند.


باکتری هایی که در لایه های عمیق تر رسوبات زندگی می کنند غذای خود را به دیگر ترکیبات آلی و به سولفات هیدروژن تبدیل می کنند.الکترونهایی که در مدت این واکنش آزاد می شوند در مسیر رسوبات حرکت می کنند و به سفر خود تا رسیدن به سطوح ادامه می دهند و در آنجا سایر باکتریها برای تولید اکسیژن مورد نیاز سایر ارگانیسم ها از این جریان الکتریسیته استفاده می کنند. در این انتقال برق میان میکروارگانیسم ها، الکترونها می توانند حتی از یک سانتیمتر و یا 20 هزار برابر ابعاد یک باکتری هم فراتر رود.

نتایج این کشف می تواند به بهبود تکنیکهای تولید برق توسط میکروارگانیسم ها و ایجاد سوخت های طبیعی کمک کند.

  ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 90/8/14 توسط مایسا | نظر


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی مان شکل می دهند. ما می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت ، انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.برای مثال ما می تونیم از جایگزین های زیر در صحبت هایمون استفاده کنیم :   
به جای
 پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود
به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت
به جای
 دستت درد نکنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی
به جای
 ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این که وقت خود را در اختیار من گذاشتیدمتشکرم
به جای
 گرفتارم؛ بگوییم : در فرصت مناسب با شما خواهم بود
به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟
به جای
 خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده
به جای
 قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما
به جای
 شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه
به جای
 فقیر هستم؛‌بگوییم : ثروت کمی دارم
به جای
 بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم
به جای
 بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست
به جای
 مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم
به جای
 جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود
به جای
 فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه
به جای
 من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم
به جای
 غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای جملاتی از جمله “چقدر چاق شدی؟، “چقدر لاغر شدی؟، “چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، “چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، “چرا ریشت را بلند کردی؟، “چراتوهمی؟، “چرا رنگت پریده؟، “چرا تلفن نکردی؟، “چرا حال مرا نپرسیدی؟” و …. بگوییم” :سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، ” همیشه در قلب من هستی” و…

 

 


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/3/3 توسط مایسا | نظر

درسته که ما نوجوونا خیلی نیاز به مدیریت هزینه ها نداریم چون بابا های گلمون مارو ساپورت می کنند ولی تو آینه این مطلب به دردتون می خوره 

منبع :سایت میعادگاه

 



این روزها زندگی کردن و خرج کردن بیشتر از بودجه امری عادی شده است. همانطور که اسکناس جای خود را به سکه می دهد، بین چک کشیدن و پرداخت در آینده و پرداخت های نقدی اشتباه می شود. و یک زمان می بینید که سر یک تاریخ مقرر چندین چک دارید و حسابی خودتان را مقروض کرده اید.

پس انداز کردن عادتی است که باید از همین امروز شروع کنید. سعی کنید ذره ذره پولی را که به دستتان می رسد نگه دارید تا برای پرداخت موعد چک ها و هزینه هایتان دچار مشکل نشوید. اما زمانیکه می بینید برای هیچ کار دیگری پول ندارید، آنوقت است که باید یک فکر اساسی کنید.

چطور شروع کنید؟ سه مسئله مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید: هزینه ها، قرض ها و پس انداز برای اهداف خاص. هدف این است که خریدها و هزینه های غیر ضروری خود را کنترل کنید. بعد از آن، اهداف مالی مثل بازنشستگی، آینده فرزندانتان، خانه، ماشین و سایر نیازها باید مورد توجه قرار گیرند. علاوه بر این، گذاشتن بودجه ای برای پس انداز هم اهمیت زیادی دارد. در زیر به چند نکته برای شروع و حفظ یک بودجه موفق اشاره می کنیم.

فیش حقوق: نگاهی جدی به فیش حقوقتان بیندازید. اینکار به خوبی نشان می دهد که چه مقدار پول ماهانه به دستتان می رسد، چه قبوضی را باید چه موقع پرداخت کنید و وقتی اینها را بدانید آنوقت می فهمید چه وقتی می توانید ریخت و پاش داشته باشید.

لیست هزینه ها: همراه با خانواده بنشینید و لیستی از همه هزینه ها و سرمایه گذاری هایی که به صورت ماهانه انجام می دهید تهیه کنید. بعد ببینید که کدامیک اضافی است و باید حذف شود. یک کاربرگ یا حسابگر مخصوص بودجه داشته باشید، زمینه هایی که به شما مربوط می شود را نگه داشته و دیگری ها را پاک کنید. همچنین سعی کنید این لیست تا حد ممکن قابل درک باشد. و وظیفه نگهداری از آن را هم به عهده بگیرید.

کاهش هزینه ها: این شامل هزینه های سبک و روش مخصوص زندگی شماست. آخرین مدل موبایل به نظرتان خیلی قشنگ است اما آیا لازم است که حتماً آنرا داشته باشید؟ بیرون غذا خوردن هم یک هزینه بسیار هنگفت است و می توانید آنرا حذف کنید. قبوض آب و برق را هم می توانید با ایجاد تغییرات کوچک در روش زندگیتان بسیار کمتر کنید.

خرید عمده: این روزها خرید عمده خیلی مقرون به صرفه تر است چون تخفیفات بسیار خوبی روی آن می دهند.

هزینه های روزانه: هزینه های روزانه تان، آن خرده خرج هایی که ممکن است از قلم بیندازید، را یادداشت کنید. همچنین اگر بتوانید خرج و مخارجتان را به صورت روزانه یا حداقل هفته ای مدیریت کنید، مدیریت هزینه هایتان بسیار بهتر خواهد شد.

در زیر هر هزینه خاص، مبلغ مورد نظر را یادداشت کنید. زیر هزینه هایی که میزان آن تحت کنترل شما نیست 50 درصد بیشتر بنویسید. آخر کار اگر دیدید که چیزی ته کیفتان باقی ماند یعنی خوب بودجه بندی کرده اید. اما اگر کسری آوردید یعنی دارید بیشتر از آنچه که در توانتان است خرج می کنید به همین خاطر باید روی عادات خرج کردن خودتان یک بازنگری داشته باشید.

تطابق مخارج با بودجه: کار بسیار سختی است. اگر بنابر مسائل اورژانسی در یک ماه کسری بودجه آوردید، سعی کنید هر چه سریعتر دوباره روی روال بیفتید. در غیر اینصورت همه چیز زندگیتان بر هم می خورد و هر ماه بیشتر از آنچه که در می آورید خرج خواهید کرد. سعی کنید همیشه برای چنین موقعیت های اورژانسی پس انداز داشته باشید.

تعیین هدف: بودجه فقط برای کنترل خرج و مخارج ها نیست. باید بتوانید برای اهداف مختلف مثل بازنشتگی، خرید ماشین، خانه، آینده فرزندانتان و امثال این پس انداز داشته باشید. برای این منظور باید بعد از تقسیم بندی بودجه چیزی ته جیبتان بماند که برای آن اهداف خاص پس اندازش کنید.

برای آسانتر کردن کارتان یک نرم افزار مالی شخصی روی کامپیوترتان نصب کنید. از این مهمتر، آنچه نیاز دارید قطعیت و عادتی مثبت برای وارد کردن و حساب کردن صحیح همه هزینه ها، خرج و مخارج ها و پس اندازهایتان است. کار آسانی نیست اما مطمئن باشید که به نفعتان خواهد بود.


   1   2   3      >